#VISUALISOINTI – 5 VINKKIÄ EROTTUMISESTA KUVILLA

Olen runsaan ajan vuoden sukeltanut syvälle parturi-kampaamoalan ja siinä sivussa monen muunkin alan viestintään kuvakerronnalla. Ensimmäinen havaintoni runsas vuosi sitten parturi-kampaamo alalta oli erinomainen visuaalinen kuvitus, joka vahvisti alan ammattilaisten statusta kauneuden lähettiläinä. Mutta hei, hetkinen – jokin alkoi vaivata minua!  

Kun mietit kuvaajan käyttöä visualisoinnissa ja omassa markkinoinnissasi lue Nean vinkit ennen kuvauskeikkaa. 

Katso tästä esimerkki kuinka Nea visualisoi Hiusvitan.

Kaikki näyttää samalta
Mikä on tyypillinen parturi-kampaamo alan kuvitus? Oman havaintoni mukaan, lähes kaikki kuvaavat hiuksia ennen ja jälkeen värikäsittelyn! Apua! Yksipuolista ja mielikuvituksetonta touhua sanon minä. Tällä kuvakerronnan tyylillä alan liikkeet ja toimijat eivät saa tuotua mielestäni niitä asiakkaan kaipaamia ja mieleenpainuvimpia asioita esille ammattilaisten käsittelyistä.  

Hiusten pesu, olisiko siitä tarinaksi?
Moni asiakas on sanonut, että parturi-kampaajan työstä paras muistijälki jää pesutuolista. Pesu on keskeinen osa asiakaskokemusta. Nostan tämän esimerkkinä esille, koska äärimmäisen harvoin olen törmännyt tämän kokemuksen esille tuontiin kuvakerronnassa. Onko sinulla kuvia mainonnassa tästä mieleenpainuvasta hellittelyhetkestä? Mitkä muut ovat mieleenpainuvia hetkiä, jotka asiakas muistaa?  
Lue lisää parturi-kampaajan kokemuksista. 

#visualisointi – 5 vinkkiä erottumisesta kuvilla 
 1. Kysy asiakkailtasi, mikä kokemus jää parhaana asian mieleen käynnistä asiakkaanasi, tee tämä kysymys viikon ajan jokaiselle asiakkaallesi.
2. Mieti missä kanavissa voit tuoda näitä asiakkaiden parhaita kokemuksia esille kuvien muodossa. Autamme tässäkin. 
3. Käytä laadukkaita kuvia markkinointisi tukena.
4. Tee suunnitelma keinoista, joilla erotut markkinoinnissa kuvien avulla.
5. Vältä toistamasta saman tyyppisiä kuvia kuin kilpailijasi.  

Sinun ammattitaitosi ja asiakkaidesi asiakaskokemukset kannattaa hyödyntää markkinoinnissasi. Miksi et aloittaisi jo tänään? Me autamme.

Hämeenlinnan muurin kupeessa, heinäkuun 28. päivänä 2016
Marko Ahtiainen